Title: „Megvásároljam, vagy sem?”
Subtitle: Mi befolyásolja az időseket a döntésben?
Abstract: Európa lakossága idősödik, így nyilvánvaló, hogy az elkövetkezendő évtizedek gazdaságát nagymértékben fogja befolyásolni az 50+ korosztály. A tanulmányban egy primer kutatás eredményeire támaszkodva arra keressük a választ, hogy a média a hirdetések, reklámok útján hat-e, vagy sem a magyar idősek vásárlási szokásaira és hajlandóságára.
Keywords: idősek, média, reklám, internet(es vásárlás)
Title: „Shall I buy it or not?”
Subtitle: What influences elderly people to make a decision?
Abstract: Europe is getting older so it is evident that the age group over 50 will affect the economy to a considerable extent in the coming decades. As this age group will be the largest, they will also offer one of the most significant purchasing power group. In this study – based on the results of a primary research – we consider among other issues whether the media as the fourth branch of power influenced by ads and commercials affects or not purchases of elderly people in Hungary.
Keywords: elderly population, media, advertising, internet, online shopping