Title: Általános iskolások okostelefon-használati szokásai 2016-ban
Abstract: Empirikus kvalitatív kutatásunk célja az általános iskolás felsős tanulók (5-8. osztályos diákok) okostelefon-használati szokásainak, gyakorlatainak feltárása, a használatával kapcsolatos élmények, vélemények, attitűdök megismerése és bemutatása. Kutatási jelentésünkben a gyerekek okostelefon fogalmát értelmezzük, illetve az okostelefon általuk tapasztalt és/vagy gondolt előnyeit és hátrányait ismertetjük. Részletesen leírjuk és elemezzük a mai 11-14 éves korosztály első okostelefonjával kapcsolatos tapasztalatait és élményeit, a telefoncserék okát, kitérünk a telefon-alkalmazásokra. A diákok okostelefonjuk mellett használnak még laptopot, vagy tabletet, vagy asztali számítógépet, de mindegyik készüléket más feladatokra veszik igénybe. A szülők elvárásait és preferenciáit is érintjük, valamint az én megjelenítés és fontosságát. Kutatási eredményünk szerint a mai felsős általános iskolások okos- telefon nélkül is el tudják elképzelni az életüket. Telefonjukat a középiskolásokkal ellentétben nem folyamatosan, hanem szakaszonként, változó mértékben és időtartamban használják.
Keywords: kvalitatív kutatás, ifjúságkutatás, általános iskolások, okostelefon, okostelefon-használat
Title: Smartphone usage among Hungarian pupils aged 11–14
Abstract: The purpose of our research is to explore school pupils’ user habits, skills, opinions and attitudes towards smartphones. Based on qualitative research findings we describe and analyse experiences of smartphones among pupils aged 11-14, including usage patterns, skills and attitudes. Our research shows that the school pupils in this age group can imagine their lives without a smartphone, their online presence is not in the ‘always-on’ mode, and they use their smartphones to varying degrees and for various lengths of time.
Keywords: qualitative research, youth, secondary school, smartphone, smartphone usage