Title: Tapasztalatok három saját készítésű MOOC kapcsán
Subtitle: a tervezéstől a kiértékelésig
Abstract: A tanulmány, a nemzetközi szakirodalom és a saját tapasztalatok tükrében, átfogó képet ad a MOOC-ok elkészítésének folyamatáról. Másrészről a begyűjtött empirikus adatokat statisztikai módszerekkel elemeztük, és segítségükkel közelebbről megismerhettük az online környezetben történő tanulás sajátosságait, valamint a tanulás eredményességét meghatározó tényezőket. Emellett részletesen megvizsgáltuk a tanulók és az oktatók kommunikációját a különböző felületeken, a tanulói aktivitást a beadandók és a videómegtekintések tükrében.
Keywords: MOOC, eLearning, eredményesség
Title: Design to evaluation
Subtitle: experiences of creating MOOCs
Abstract: This paper presents an all-encompassing process of creating MOOCs based on international literature and the authors’ own experiences. On the other hand, the empirical data included in this work is analyzed so as to gain in-depth knowledge of online learning, focusing both on the learning characteristics, as well as factors that influence its success. Further, the authors study the communication between teachers and students on various surfaces through student hand-ins and video material.
Keywords: MOOC, eLearning, success