Full Article: [pdf] DOI: https://doi.org/10.22503/inftars.XV.2015.3.4 Language: hu Author(s):  Námesztovszki Zsolt  / Esztelecki Péter  / Kőrösi Gábor  / Major Lenke  / Glušac Dragana
Title: Tapasztalatok három saját készítésű MOOC kapcsán Subtitle: a tervezéstől a kiértékelésig Abstract: A tanulmány, a nemzetközi szakirodalom és a saját tapasztalatok tükrében, átfogó képet ad a MOOC-ok elkészítésének folyamatáról. Másrészről a begyűjtött empirikus adatokat statisztikai módszerekkel elemeztük, és segítségükkel közelebbről megismerhettük az online környezetben történő tanulás sajátosságait, valamint a tanulás eredményességét meghatározó tényezőket. Emellett részletesen megvizsgáltuk a tanulók és az oktatók kommunikációját a különböző felületeken, a tanulói aktivitást a beadandók és a videómegtekintések tükrében.

Title: Design to evaluation Subtitle: experiences of creating MOOCs Abstract: This paper presents an all-encompassing process of creating MOOCs based on international literature and the authors’ own experiences. On the other hand, the empirical data included in this work is analyzed so as to gain in-depth knowledge of online learning, focusing both on the learning characteristics, as well as factors that influence its success. Further, the authors study the communication between teachers and students on various surfaces through student hand-ins and video material.
The publication of the Journal is supported by Budapest University of Technology and Economics.