en
hu
InfTars - Információs Társadalom
Full Article: [pdf] DOI: http://dx.doi.org/10.22503/inftars.XV.2015.2.4 Language: hu Author(s):  Sólyom Barbara
Title: Középiskolások okostelefon-használati szokásai 2015-ben Abstract: Empirikus kvalitatív kutatásunk célja a középiskolások okostelefon-használati szokásainak, gyakorlatainak feltárása, az ezzel kapcsolatos vélemények, attitűdök, élmények megismerése és bemutatása. Kutatási jelentésünkben részletesen leírjuk és elemezzük a ma 15-19 éves korosztály első okostelefonnal kapcsolatos emlékeit és élményeit, a telefoncserék okát, amely egykét, ritkán három évente megtörténik. Itt az újdonság erejét, a kortárs csoport elvárását, illetve az állandó jelenlétet, a folyamatos kommunikáció biztosítását, a gyors/azonnali továbbítás lehetőségét emeljük ki. Beszámolónkban részletesen kitérünk a telefon-alkalmazásokra, azok használatára, illetve nem-használatára, valamint a márkahűségre. A diákok okostelefonjuk mellett napi szinten használnak laptopot, tabletet vagy asztali számítógépet, de mindegyik készüléket más feladatokra veszik igénybe. A szülők elvárásait és preferenciáit is érintjük. Kutatásunk azt mutatja, hogy a mai középiskolások nem tudják elképzelni az életüket okostelefon nélkül, de ha sikerül mással lekötni a figyelmüket, sokkal kevesebbet használják, sőt egy érdekes és izgalmas program esetén (például nyaralás, házibuli) nem hiányzik nekik az online jelenlét és a többiekkel való állandó kommunikáció.

Title: Smartphone usage among Hungarian high school students Abstract: The purpose of our research is to explore secondary school students’ user habits, skills, opinions and attitudes toward smartphones. Based on qualitative research findings, we describe and analyze experiences with the smartphone among 15–19 year-olds, including usage patterns, skills and attitudes. Our research shows that today’s high school students cannot imagine their lives without a smartphone, but if they are deeply involved in other activities (e.g. holidays), they are not missing the “always-on” mode of online presence.
The publication of the Journal is supported by Budapest University of Technology and Economics.