Full Article: [pdf] DOI: https://doi.org/10.22503/inftars.XV.2015.1.5 Language: hu Author(s):  Gulyás Enikő  / Nagyné Klujber Márta  / Racsko Réka
Title: A táblagépes osztálytermi munka elemzésének lehetősége a Noldus Observer XT videós interakcióelemző program segítségével Abstract: A tanulmány a Társadalmi Megújulás Operatív Program IKT a tudás és tanulásvilágában - humán teljesítménytechnológiai (Human Performance Technology) kutatások és képzésfejlesztés címet viselő, TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0008 azonosítószámú projekt keretében készült. A projekt az Európai Unió támogatásával, és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg, és bemutatja a hozzáférés 1:1 modelljét, amely a BYOD modellel ellentétben elsősorban a táblagépekkel való oktatás keretrendszereként írják le. Az elméleti bevezetőt követően bemutatjuk a táblagépek iskolai alkalmazásának két lehetséges módját, és kiemelt figyelmet fordítunk az új elemzése lehetőség, a videós interakcióelemző szoftver, a Noldus ObserverXT adta lehetőségekre.

Title: The possibility of interaction analysis of tablet-based classroomwork by Noldus Observer XT software Abstract: The present publication was prepared within the framework of the TÁMOP-4.2.2.C-11/1/KONV-2012-0008 (Social Renewal Operative Program) project titled The application of ICT in learning and knowledge acquisition: Research and Training Program Development in Human Performance Technology. Said project was implemented by the support of the European Union and the co-financing of the European Social Fund. Our article presents the 1: 1 model of accession, which in comparison to the BYOD model is primarily described as the framework system of tablet-based instruction. Following the theoretical introduction we will introduce two possible means of the educational application of tablets while placing special emphasis at the new analytical options provided by the Noldus Observer XT video-based interaction analysis software.
The publication of the Journal is supported by Budapest University of Technology and Economics.