en
hu
InfTars - Információs Társadalom
Full Article: [pdf] DOI: http://dx.doi.org/10.22503/inftars.XV.2015.1.1 Language: hu Author(s):  Kárpáti Andrea  / Kis-Tóth Lajos  / Racsko Réka  / Antal Péter
Title: Mobil infokommunikációs eszközök a közoktatásban Subtitle: iskolai beválás-vizsgálatok Abstract: A tanulmány két oktatási kísérletet ismertet, amelyek a mobil infokommunikációs eszközök oktatási használatát vizsgálták magyar általános és középiskolai környezetekben. Az e-papír kísérletben tankönyvek digitális változataiból tanultak az osztályok. A kereső, jegyzetelő és másoló funkciók megkönnyítették az oktatást, de a statikus szöveget és illusztrációkat tartalmazó taneszközök a multimédiás megjelenítésekhez szokott tanulók körében, akik örömmel üdvözölték az e-könyveket, jogos kritikát váltottak ki. Második kísérletünkben iPad-re alkalmazott, dinamikus illusztrációkkal és interaktív feladatokkal gazdagított tananyagokkal, a kihívás alapú tanulás paradigmáját követve folytatódott az oktatás. Ez a mobilkommunikációs eszköz mind a diákok, mind pedagógusok szerint lényegesen vonzóbb és hatásosabb volt. Az oktató munkát mentorált kollaboratív oktatási környezet segítette,amely a trialogikus tanulás alapján, közös tananyag- és taneszköz-fejlesztéssel adott mintát az új IKT eszközök elterjesztéséhez.

Title: Mobile infocommunication devices in public education Subtitle: schoolbased usability studies Abstract: This study presents two educational experiments on the use of mobile infocommunication devices in the first and second level of primary education and in secondary education in Hungary. In the experiment on the use of e-paper, information search, note taking and copying functions were appreciated as facilitators of teaching, but the learning content with static text and illustrations was rightly criticized by students who, on the other hand, appreciated the introduction of e-books. In the second experiment presented in this paper, richly illustrated, dynamic learning content complete with interactive tasks was introduced on iPad tablets and the Challenge-Based Learning Model was employed. Methods of digital pedagogy were transmitted in a mentored innovation environment, based on the trialogical learning model. Both teachers and learners considered these solutions more motivating and effective. This content development and methodology dissemination experiment may be considered a successful dissemination model for the introduction of new ICT tools in public education.
The publication of the Journal is supported by Budapest University of Technology and Economics.