Full Article: [pdf] DOI: https://doi.org/10.22503/inftars.XIV.2014.3.5 Language: hu Author(s):  Karafiáth Balázs László
Title: A memetikai kommunikációkutatás lehetőségeiről Abstract: Közel négy évtizede növekszik Richard Dawkins mém-elméletének ismertsége és nép-szerűsége. Az elmúlt öt esztendőben pedig a közösségi oldalakon tapasztalhatjuk a mémek mind intenzívebb terjedését. A cikk azt mutatja be, hogy napjaink erősödő bottom-up kommunikációját kiaknázva hogyan lehet alkalmazni a memetikai megközelítés lehetőségeit a társadalomkutatásban, a piackutatásban.

Title: Introduction of applying meme-theory into marketing-communication Abstract: Richard Dawkins’ theory of memes from 1976 are becoming popular with the ever growing spread of internet and social media usage. Memetics is one of culture’s evolutionary explanations. This article is to present how Dawkins’ meme-theory can be applied in corporate marketing-communication setting and in social research.
The publication of the Journal is supported by Budapest University of Technology and Economics.