en
hu
InfTars - Információs Társadalom
Full Article: Article is not yet uploaded. DOI: http://dx.doi.org/10.22503/inftars.XIV.2014.2.4 Language: hu Author(s):  Muhi B. Béla  / Kőrösi Gábor  / Esztelecki Péter
Title: A blended learning módszer alkalmazásának lehetőségei a számítástechnika oktatásában Abstract: A blended learning (magyarul vegyes oktatás vagy kombinált tanulás) egy olyan oktatási forma, amely összeköti a hagyományos oktatási formákat az e-learninggel (elektronikus oktatás). A blended learning tehát olyan oktatási módszer mely a manapság igen divatos e-learning mellett személyes jelenlétet is megkövetel a tanár és a diák oldaláról. Ilyen alkalmakkor zajlanak a konzultációk, a mentori tevékenységek, a csapatmunka, azaz kombinálható az elektronikus felület a nyomtatott tananyagokkal és a személyes jelenléttel. A blended learning, a hagyományos jelenléten alapuló oktatás és konzultáció, valamint a távoktatás elektronikus tanulási környezetének illetve tananyagainak változatából alakult ki. A blended learning egyben egyéni és társasági oktatási-tanulási módszer, irányított és felfedezés-orientált. A blended learning oktatási módszer egyre népszerűbb, számos oktatási intézményben alkalmazzák már világszerte, így Magyarországon és Szerbiában is. Kutatásunkban a számítástechnika oktatásában való hatékonyságát vizsgáltuk ki a középiskolában.

Title: Potentials of the blended learning teaching method in computer science education Abstract: Nowadays several new teaching/learning methods are used in education. For example: distance learning, experiential learning, open learning, learning with media, digital learning, blended learning etc. Blended learning is a form of education that connects traditional and e-learning (electronic learning) methods of education. Blended learning as a teaching method has become increasingly popular. Many educational institutions have been applied this method around the world, including schools in Hungary and Serbia. Blended learning covers a wide range of possibilities in the field of computer science education. Our research examined the effectiveness of teaching computer science in high school through blended learning method. The selected classes were divided into two groups of students. In one group, the traditional method was used, while the other group used a blended learning approach.
The publication of the Journal is supported by Budapest University of Technology and Economics.