Title: E-kormányzatunk a nemzetközi megítélés tükrében
Subtitle: Egy OECD-országjelentés tanulságai
Abstract: 2005 nyarán a magyar kormány felkérte az OECD-t a magyarországi e-kormányzat átfogó vizsgálatára. A kutatás, amelyben az OECD alkalmazottjaként a szerző is részt vett, 2006 októberében zárult le. A cikk először az e-kormányzat OECD által használt értelmezését tisztázza és ismerteti, hogy az OECD szerint miért hasznos az e-kormányzat. Ezt követően bemutatja, hogy milyen módszerrel vizsgálja az OECD az e-kormányzatot azokban a tagállamaiban, amelyek felkérik erre, majd felvázolja és magyar szemmel értékeli az OECD kollektívájának a magyar e-kormányzat átvilágítása alapján megfogalmazott főbb megállapításait és a jövőben követendő irányvonalra vonatkozó javaslatait.
Keywords: e-kormányzat, OECD, közigazgatási reform, IKT, infrastruktúra, digitális szakadék, menedzsment
Title: Our e-government as seen from outside, in international context
Subtitle: Lessons to be learned from an OECD country report
Abstract: At the request of the Hungarian government, the OECD conducted a peer review of e-government policies and programmes in Hungary. The report completed in October 2006 was managed and written by an expert group comprising the author of the article. In the first part of the article the term "e-government", as interpreted by the OECD, is clarified and a short summary is given on the reasons why e-government is considered as a useful tool for better government. After the presentation of the analytical framework for the review, the main findings and recommendations of the OECD team are evaluated.
Keywords: e-government, OECD, public administration reform, ICT, infrastructure, digital divide, management