Teljes cikk: [pdf] DOI: https://doi.org/10.22503/inftars.IV.2004.2.4 Nyelv: hu Szerző(k):  Géró Katalin
Cím: Tudásmenedzsment a közigazgatási munkában Absztrakt: A tanulmány rövid elméleti bevezetés után áttekinti a tudásmenedzsment szerepét, lehetőségeit és feladatait az. elektronikus kormányzati munkában. A nyitott, átlátható és a jelenleginél hatékonyabb, produktívabb közszféra megteremtését célzó közigazgatási reformtörekvések a tudásközpontú gondolkodás, tervezés és működés gyakorlatának megvalósítását sürgetik. A szerző ismerteti a kormányzati front-office és back-office folyamatokat és felvázolja a tudásmenedzsment lehetőségeit, amelyek az információs társadalomban felhasználhatók a demokratizálódás és az állampolgár-formálás érdekében.

Cím: Knowledge management in public administration Absztrakt: After a brief theoretical introduction, this study attempts to analyse the role, the possibilities and the tasks of knowledge management in e-governance. The establishment of open and effective public services as well as public administration reform initiatives urge knowledge-oriented thinking, planning, and practice. The study aims at the demonstration of the potential of knowledge management in three intimately connected fields: front-office and back-office public administration processes, and democratization enhanced by the emergence of the information society.
A folyóirat kiadását a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara támogatja.