en
hu
InfTars - Információs Társadalom
Full Article: [pdf] DOI: http://dx.doi.org/10.22503/inftars.III.2003.2.1 Language: hu Author(s):  Jong Ton de  / Joolingen Wouter R. Van
Title: Tudományos felfedezéses tanulás a fogalmi tárgykörök számítógépes szimulációjával Abstract: A tudományos felfedezéses tanulás a tanulás nagy mértékben önirányítással megvalósuló, konstruktív formája. A számítógépes szimuláció olyan számítógép -alapú környezet, amely kiválóan alkalmas a felfedezéses tanulásra, mivel itt az a tanuló fő feladata, hogy kísérletezés útján következtessen a szimuláció alapját képező modell tulajdonságaira. A neves holland szerzők tanulmánya áttekintést ad a szimulációs környezetekben megvalósuló felfedezéses tanulás megfigyelt hatékonyságáról és hatásosságáról, rámutatva azokra a problémákra, amelyekkel a tanulók ilyenkor találkozhatnak, továbbá arról, hogy ezeknek a problémáknak a megoldása érdekében a szimuláció hogyan kombinálható tanári segítséggel.

Title: Scientific discovery learning with computer simulations of conceptual domains Abstract: Scientific discovery learning with computer simulations of conceptual domains. Review of Educational Research 68, 179-202. AERA.NET Publications http://www.aera.ner/pubs/rer/abs/rer682-3.htm Copyright 1998, American Educational Research Association. Translated and reprint¬ed with permission of the publisher.
The publication of the Journal is supported by Budapest University of Technology and Economics.