Teljes cikk: [pdf] DOI: https://doi.org/10.22503/inftars.III.2003.2.1 Nyelv: hu Szerző(k):  Jong Ton de  / Joolingen Wouter R. Van
Cím: Tudományos felfedezéses tanulás a fogalmi tárgykörök számítógépes szimulációjával Absztrakt: A tudományos felfedezéses tanulás a tanulás nagy mértékben önirányítással megvalósuló, konstruktív formája. A számítógépes szimuláció olyan számítógép -alapú környezet, amely kiválóan alkalmas a felfedezéses tanulásra, mivel itt az a tanuló fő feladata, hogy kísérletezés útján következtessen a szimuláció alapját képező modell tulajdonságaira. A neves holland szerzők tanulmánya áttekintést ad a szimulációs környezetekben megvalósuló felfedezéses tanulás megfigyelt hatékonyságáról és hatásosságáról, rámutatva azokra a problémákra, amelyekkel a tanulók ilyenkor találkozhatnak, továbbá arról, hogy ezeknek a problémáknak a megoldása érdekében a szimuláció hogyan kombinálható tanári segítséggel.

Cím: Scientific discovery learning with computer simulations of conceptual domains Absztrakt: Scientific discovery learning with computer simulations of conceptual domains. Review of Educational Research 68, 179-202. AERA.NET Publications http://www.aera.ner/pubs/rer/abs/rer682-3.htm Copyright 1998, American Educational Research Association. Translated and reprint¬ed with permission of the publisher.
A folyóirat kiadását a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara támogatja.