en
hu
InfTars - Információs Társadalom
Full Article: [pdf] DOI: http://dx.doi.org/10.22503/inftars.XV.2015.2.6 Language: hu Author(s):  Merényi Zita
Title: Időseknek szóló múzeumpedagógiai törekvések Subtitle: A generációk közötti párbeszéd elősegítése a múzeumpedagógia, a művészetterápia és az intergenerációs foglalkozások által Abstract: A kutatás az idős emberek tanulásának és oktatásának vizsgálatát helyezi a középpontba, melyet a művészet és a múzeumpedagógia oldaláról közelít meg olyan szempontból, hogy ezek a területek milyen módon, módszerekkel és miben tudnak hozzájárulni az aktív időskor fenntartásához, sorra véve az ide kapcsolódó hazai és külföldi példák elemzését és egy innovatív út felvázolását. A tanulmány gyakorlati eredménye egy intergenerációs foglalkozás tervezése és megvalósítása, mely egyszerre aktivizálja a két egymástól távol eső korosztályt, biztatja a generációk közötti párbeszédet, ez által segítve az egymással szemben felállított sztereotípiák lerombolását, valamint előidézi az idősek társadalomba való integrációját.

Title: Museum education for elderly people Abstract: This research analyzes the ability of elderly people to learn, and how education can develop their skills. The art therapy and the museum education are the tools of the development, because these domains can stimulate memory, self-confidence, and communication with other people. The study explores the precedents of old people-related museum education, and museum therapy in foreign countries, as well as in Hungary. The result of the research is a planning and realization of an own intergenerational project, which activates the two age-groups at the same time, and encourages communication between the generations. This helps abolish the stereotypes that are held against each other, and last but not least re-integrates the elderly people into society.
The publication of the Journal is supported by Budapest University of Technology and Economics.