Teljes cikk: [pdf] DOI: https://doi.org/10.22503/inftars.XV.2015.2.1 Nyelv: hu Szerző(k):  Hack-Handa József  / Pintér Róbert
Cím: Generációs különbségek a magyar médiafogyasztásban Absztrakt: Tanulmányunkban egy 2015 áprilisi, 18 évnél idősebb internetezők körében végzett kutatás eredményeit mutatjuk be. A kutatás fókuszában a fiatalok (18-29 évesek) médiafogyasztási, internetezési és egyéb kapcsolódó szokásainak vizsgálata állt, illetve annak összevetése a 30-39 évesekével, valamint a 40 évesekével és annál idősebbekével. A kutatás eredménye szerint mind az érdeklődési körök, mind az információs csatornák használatában sajátos generációs különbségek figyelhetők meg idehaza. Bár a közösségi oldalakon összességében hasonló tényezőket tartanak fontosnak a különböző életkori csoportokba tartozó netezők, vannak eltérések abban, hogy a közösségi oldalak melyik funkcióját preferálják jobban. Az okostelefon birtoklásban, használatban, app-letöltésben, illetve használatban is érdemi generációs különbségeket találtunk.

Cím: Generational differences in Hungarian media consumption Absztrakt: In our study we present the results of a research conducted in April 2015 among Hungarian adult Internet users. The research focused on young people (18–29 years old) and compare them with the age group of 30–39 and respondents older than 40. It was examining media consumption, internet use and other related habits. According to the study there are specific generational differences in Hungary in regard to the topic of interests and use of information channels. Although internet users in different age groups consider nearly similar factors important of social media sites, there are differences between the preferred functions of these sites. We have found substantial generational differences in smartphone possession and use, app downloading and use habits as well.
A folyóirat kiadását a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara támogatja.