en
hu
InfTars - Információs Társadalom
Full Article: [pdf] DOI: http://dx.doi.org/10.22503/inftars.XV.2015.1.6 Language: hu Author(s):  Muhi B. Béla  / Kőrösi Gábor  / Esztelecki Péter
Title: Az m-learning alkalmazásának pedagógiai lehetôségei Abstract: Körültekintve a környezetünkben, az iskolákban, egyetemeken, észlelhetjük, hogy felnövekedett egy új „digitális” nemzedék. A fiatalok manapság nemcsak szórakozásra, ismerkedésre, hírszerzésre hanem tanulásra, ismeretszerzésre is használják az internetet. Egyre gyakrabban alkalmazzák az internet nyújtotta lehetőségeket a hagyományos tanulási módszerek mellett, biztosítva ezzel a „bárhol és bármikor” tanulás lehetőségét. E terén az utóbbi időben egyre inkább előtérbe kerül a hordozható számítógépek és tabletek mellett az okostelefonok segítségével történő tanulás. A diákok az okostelefonjukhoz, mint nélkülözhetetlen „társukhoz” viszonyulnak és emiatt egészen más perspektívából tekintenek erre a tanulási lehetőségre. Legtöbbször játékként, szórakozásként élik meg az ismeretszerzés, tudásbővítés folyamatát. Több oktatási szakember az ingyen, könnyen és bárhol elérhető tudásforrását látja a mobiltechnikával támogatott, úgynevezett m-learningben. E gondolatmenetet követve, kutatásunkban elsősorban a mobiltelefonnal, azaz okostelefonnal mint új oktatási, pedagógiai eszközzel foglalkoztunk és az alábbi kérdésekre kerestük a választ: van-e létjogosultsága az okostelefon oktatási irányultságú felhasználásának? Mely előnyökkel, hátrányokkal lehet számolni az okostelefonok oktatási felhasználása során? Hogyan viszonyulnak az m-learning módszerhez a pedagógusok?

Title: Pedagogical opportunities of m-learning application Abstract: Looking around in our environment (schools, universities etc.) we perceive that anew “digital” generation of young people have grown up. Young people today do not only use internet for fun, socialization, finding news etc. but they use internet for informative purpose. Internet provides an opportunity for “anytime, anywhere” learning beside the traditional learning methods. Nowadays many people use laptops, tablets, smartphones for learning and knowledge expansion. Students use smartphones in everyday life and therefore they consider it as a different perspective of a learning opportunity. In many occasions the learning process and knowledge expansion is considered as fun or game. Many education specialist think about learning by mobile (smart) phones (M-learning) as a free, easy and anywhere available knowledge source and learning method. In this vein, our research focuses on smart phone as a new educational, pedagogical tool and it tries to give answers to the next questions: Is there a justification for the use of smartphone in education? Which advantages and disadvantages are also expected in the educational use of smartphones? What are the teachers opinion about M-learning?
The publication of the Journal is supported by Budapest University of Technology and Economics.