Teljes cikk: [pdf] DOI: https://doi.org/10.22503/inftars.XIII.2013.1.3 Nyelv: hu Szerző(k):  Farkas Attila Márton  / Kékesi Balázs  / Técsi Éva Judit
Cím: Kognitív reklámanalízis. Alcím: Reklámok kommunikációs hatásának elemzésére létrehozott, kognitív nyelvészet alapú módszertan bemutatása Absztrakt: Tanulmányunkban egy kognitív nyelvészet alapú, kommunikációs hatást elemző mód-szert mutatunk be. Először röviden összefoglaljuk a kognitív nyelvészet azon elméleteit, melyek tanulmányunk szempontjából a legfontosabbak. Utána elméletben bemutatjuk azt a módszertant, amit reklámok kommunikációs hatásának elemzésére dolgoztunk ki, a kognitív nyelvészet elméleteinek segítségével, majd a módszertan alkalmazását részletesen bemutatjuk egy televíziós reklám elemzésén keresztül.

Cím: Cognitive advertising analysis. Alcím: Presentation of cognitive linguistics-based methodology created to analyze the impact of communication of advertising Absztrakt: In this study we present a method, which helps to analyse the effects of human communication, based on cognitive linguistics. first, we give a short summery of theoretical foundations of cognitive linguistics, especially those theories, which are the most relevant to our field. Second, we present a method, which we created to help analysing the communicational effects of advertisements. We also show how this method can be used in practice by analysing communicational effects of a TV commercial in details.
A folyóirat kiadását a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara támogatja.