Teljes cikk: [pdf] DOI: https://doi.org/10.22503/inftars.XII.2012.2.4 Nyelv: hu Szerző(k):  Galli Richárd
Cím: Információs társadalom, üzleti intelligencia Absztrakt: A cikk bemutatja, hogy az üzleti intelligencia alkalmazása nem kizárólag az üzleti döntések megalapozását teheti hatékonyabbá, hanem a vállalat személyzeti kérdéseinek megválaszolásában is segíthet. A cikk ezen belül két témát érint tehát; az egyik a vállalati humán tőke kezelése – vagyis annak meghatározása, hogy ki milyen pozícióra a legalkalmasabb, ott hogyan lehet őt fejleszteni és megtartani –, a második részben pedig egy nagyvállalati, központosított üzleti intelligencia szervezeti egységéről van szó.

Cím: Information society, business intelligence Absztrakt: The article shows that business intelligence cannot only provide a ground for business decisions, but also answers workforce questions. This is why the article revolves around two – connecting – topics: the first is the management of corporate human resources – the definition of who is the most capable of filling which positions and how to keep her/him there – the second part is about hierarchical questions, such as the creation of the business intelligence competency center.
A folyóirat kiadását a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kara támogatja.